عملیات نجات خلبان روسی زیر نظر سردار سلیمانی انجام شد

بصیرت یعنی اینکه بدانیم: شمری که از حسین (ع) سر برید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 33641
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->



font face="Tahoma" style="font-size: 9pt">
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 53
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 33
:: بازدید هفته : 95
:: بازدید ماه : 95
:: بازدید سال : 409
:: بازدید کلی : 33641
نویسنده : فرزاد آتشکار
شنبه 7 آذر 1394

 

بخش فارسی خبرگزاری روسی زبان «اسپوتنیک» در گزارشی آزادی خلبان روسی را که از سانحه انهدام جنگنده خود به دست نیروهای نظامی ترکیه جان سالم به در برده بود، به درایت و کاردانی سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت داد.
خبرگزاری اسپوتنیک در این گزارش به شرح روایت یک افسر سوری از نحوه انجام عملیات نجات خلبان روسی پرداخته و می نویسد:
پس از سقوط هواپیمای روسی بلافاصله هلیکوپترهای روس جهت نجات خلبان دست به کار شدند اما با آتش شدید ارتش آزاد سوریه و ترکمان های وابسته به ترکیه و استفاده آنها از موشک ها و تسلیحات پیشرفته ای که اخیرا به دستشان رسیده، مواجه شدند. در این ماجرا یک امدادگر روس هم کشته شد.
از سویی، اطلاعات موثقی مبنی بر اینکه تعدادی از یگان های ویژه ترکیه جهت اسارت خلبان روس و باج گیری از روسیه به مکان اعزام شده اند به دست آمده بود.
در گیرودار برنامه ریزی برای عملیات مجدد جهت آزادی سریع خلبان روس، سردار سلیمانی با روس ها تماس گرفت و به آنها اطلاع داد که یک یگان ویژه جهت نجات خلبان روس آماده کرده و پیشنهاد داد به دلیل اینکه این یگان ویژه متشکل از نیروهای ویژه حزب الله لبنان و کماندوهای سوری آموزش دیده توسط ایران است و آشنایی کامل با جغرافیای مکانی دارند، عهده دار عملیات زمینی شوند و نیروی هوایی روسیه پشتیبانی و آتش بار هوایی و اطلاعات ماهواره ای را برای آنها تامین کند. سردار سلیمانی تعهد داد که خلبان روس را صحیح و سالم برگرداند و در نهایت همین هم شد.
این افسر سوری ادامه می دهد: پس از ردیابی مکان خلبان روس توسط دستگاه ردیابی ماهواره ای که به وی متصل شده بود مشخص شد خلبان در مکانی حدود ۶ کیلومتر پشت خطوط مقدم درگیری ارتش سوریه و مخالفین قرار دارد.
شش رزمنده از یگان ویژه عملیاتی حزب الله و ۱۸ کماندوی سوری برای انجام عملیات به خطوط مقدم نزدیک شدند. همزمان نیروی هوایی و هلیکوپتر های روس جهنمی از آتش در اطراف منطقه ایجاد کردند و همه استحکامات را با خاک یکسان کردند به گونه ای که اکثر نیروهای دشمن مستقر در مکان فرار را بر قرار ترجیح دادند و زمینه نفوذ یگان های ویژه فراهم شد.
افسر سوری افزود: وجب به وجب پیشروی یگان های ویژه توسط ماهواره های روسیه بگونه ای دقیق پوشش داده شده بود که حتی به قول وی وجود یک مورچه در فاصله چند صد متری یگان ها حتی درون مکان های سربسته را به آنها اطلاع می دادند و لحظه به لحظه گزارش عملیات به یک مقام خیلی عالیرتبه در کرملین که به نظرش شخص پوتین بود منتقل می شد و مشخص بود که وی از همان جا بر کل عملیات با چشم ماهواره ای نظارت دارد.
به گفته این افسر که نمی خواست نامش فاش شود عملیات به شکار یکایک تروریست ها در محیط عملیات چه توسط نیروی هوایی روسیه چه یگان های عملیاتی سردار سلیمانی تبدیل شده بود. طبق اظهار نظر این افسر همزمان روس ها یک جنگ الکترونیکی راه اندازی کردند که طی آن کل ماهواره ها و تجهیزات ارتباطاتی دشمن در شعاع چند کیلومتری منطقه و اطراف آن کور شده بود و تا وقتی که دشمنان به خود آمدند کار از کار گذشته بود چرا که بیم آن می رفت ماهواره های غربی جهت کمک به تروریست ها اطلاعات عملیات را در اختیار آنها قرار دهند.
در نهایت این یگان ویژه پس از نفوذ در این شش کیلومتر و نابودی کل نیروهای باقیمانده با تجهیزات پیشرفته ای که در اختیارشان بود خلبان را نجات دادند.
جالب اینکه در این عملیات فوق العاده خطرناک کل ۲۴ نیرو به همراه خلبان کاملا سالم بدون حتی یک زخمی به پایگاه بازگشتند.




:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
جوانان بسیجی با بصیرت دیروز با پیروی از ولایت رستگار شدند.بیائید ما هم رستگار شویم.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بسیجی،بصیرت،ا